Η αξιολόγηση των υπηρεσιών και των εργαζομένων είναι, πάντως, το κλειδί για τις αλλαγές που δρομολογούνται στη δημόσια διοίκηση και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και την απομάκρυνση όσων κριθούν ανεπαρκείς. Κατά τον υπουργό, «η αξιολόγηση γίνεται για την αξιοποίηση του προσωπικού, διότι από εκεί και πέρα θα γνωρίζει το κράτος στο τέλος αυτής της διαδικασίας ποιο είναι το επίπεδο των υπηρεσιών του και των υπαλλήλων του».Οι υπάλληλοι θα αξιολογηθούν με γραπτές εξετάσεις και μοριοδότηση των τυπικών προσόντων και της εμπειρίας μέχρι τον Ιούνιο, ώστε να κριθεί η ικανότητά τους για τις θέσεις που κατέχουν. Ο προγραμματισμός του υπουργείου για το τεστ είναι να εφαρμοστεί ακόμη και το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου. To τεστ θα περιλαμβάνει 80 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και θα διαμορφώνει την εικόνα του διαγωνιζομένου κατά 20%, ενώ οι ομάδες αξιολόγησης θα προσαρμόζουν τη μεθοδολογία του γραπτού διαγωνισμού ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του αξιολογούμενου προσωπικού. Το μεγαλύτερο βάρος θα δοθεί στον υπηρεσιακό φάκελο του καθε υπαλλήλου, όπου καταγράφονται τα τυπικά προσόντα (πτυχία, ξένες γλώσσες κ.ά.). Με βάση το τεστ, αλλά και τη βαθμολόγηση του φακέλου, θα γίνεται η αξιολογική κατάταξη του προσωπικού από την οποία έπειτα θα προκύπτουν μετακινήσεις από υπηρεσία σε υπηρεσία.Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Ρέππας στους οργανισμούς βάσει των οποίων λειτουργούν τα υπουργεία σήμερα αναφέροντας ότι «πολλά, με τη σημερινή μορφή τους, παραμένουν ουσιαστικά διαφορετικά υπουργεία στην εσωτερική διάρθρωσή τους, όπως ήταν και όταν πρωτοσυγχωνεύθηκαν, όπως π.χ. το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το υπουργείο Ανάπτυξης. Η συγχώνευση αυτή είναι μία εξωτερικού χαρακτήρα συγκόλληση των υπηρεσιών, κάτω από ενιαία πολιτική στέγη, ενώ θα έπρεπε να έχει γίνει η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών. Ετσι, παρατηρείται το φαινόμενο να λειτουργούν σε ένα υπουργείο πολλές Γενικές Διευθύνσεις Διοικητικού, πολλές Διευθύνσεις Προσωπικού, πολλές Διευθύνσεις Πληροφορικής, πολλές Διευθύνσεις Οικονομικού, ενώ μιλάμε για ένα υπουργείο.